tisdag 25 oktober 2011

Rosa oktober!

                                                                           
Ledig dag och överraskade min mor med en gåva. Har köpt en garngömma på Stickfrossas Rosa bandet kampanj och fyllde den med garn, efter önskemål. När hon nu har obegränsad fritid som nybliven pensionär är det dags att ta upp handarbetet, helt rätt. 
Lycka till med mormors rutorna (mor)mor!

På eftermiddagen slutförde jag mitt Rosa band projekt, bättre sent än aldrig. Såg på en blogg virkade rosa band och tänkte det kan jag väl göra. Har förgyllt dem med små knappar, några från min farmors knapp samling som jag ärvt och några som jag fick i present av Anna på stickfrossa.se. Ja vi får se om jag kan få mina arbetskamrater att ge ett bidrag till bröstcancerforskningen och att vi hinner samla in lite pengar innan oktober är slut!

1 kommentar:

  1. Jag tackar så mycket för gåvan. Det var litet rostigt med att virka efter mycket lång tid . Men nu efter några mormorsruter så går det bra. Litet mer klurigt var det att svara och ge dig beröm du är så duktig.Massor av kramar mor.

    SvaraRadera