tisdag 6 december 2011

Julförberedelser!

Andra advent har passerat, det går fort mot jul. Här tillverkas julklappar för fullt och jag hoppas bli klar med dem i tid! Lördagen spenderades i Stockholm, på Skansens julmarknad. En härlig dag med min vän Susanne, Skansen var dock inte riktigt vad jag hade förväntat mig, inte alls så mycket hantverk, mest matprodukter. Dock tur då vi nu ska fira julen här hemma. Så det blev inhandlat lite smått och gott till julbordet! Vinden ven och efter ett par timmar på Skansen tog vi skydd på en mysig restaurang, njöt av Gulaschsoppa och ett glas rödvin för att sedan hoppa ombord på Djurgårdsfärjan in till Gamla stan. Där kom regnet men vi lika glada för det. Vi avslutade dagen innan bussen gick hem på ett mysigt café med en god fika stund och lite värme. Nu stundar tredje advent och överraskningsfest till helgen! Jag är så nyfiken, det ska bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar