måndag 7 maj 2012

Stickig helg!

Helgens stora äventyr tog mig och mina sex handarbetsgalna vänner ut på Östgötaslätten...
Vårt första stopp blev hos Carina på Ull och Garn i Vadstena där vi nästintill flyttade in. Vi spenderade förmiddagen där bland alla vackra garner och fick tips och ideer till vår stickhelg. Några fina inköp blev det förståss. Väl nöjda och glada begav vi oss mot Omberg där vi tänkt inta vår lunch, men då vi blev fångade av en stormvind beslutade vi oss efter flera val och kval att bege oss över Omberg och ner mot Borghamn och vandrarhemmet där vi skulle härbärga över natten. Mysigt och lugnt och vi slog oss till ro. Ingen annan syntes till eller vågade sig fram när vi väl flyttat in. Helgen bjöd på överraskningar, god mat, stickningar i massor och av olika kreationer, nya kreationer och lite till. Garnvindor ven och garn blev nystat. Skratten ekade i massor. Solen sken. Nu är vi alla glada åter hemma i vardagen, men man lever länge på denna härliga helg. Tack mina "stickiga" vänner för ännu ett nytt äventyr att minnas!

4 kommentarer:

  1. Håller fortfarande på att bearbetar helgens alla intryck. Tittar på bilder och planerar hur nästa blogginlägg på exsisto ska bli. Vad mycket som kan rymma i en helg och ett landskap, vårat Östergötland! Tack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har så fina pärlor i Östergötland, ska bli kul att se vart nästa äventyr bär av :))

      Radera
  2. Hittills den bästa helgen denna vår :)
    Letade upp stickmönster på ravelry igår så nu funderar jag på att tjuvstarta ett nytt projekt innan jag gjort klart alla rutor till min tröjja ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med nya projekt! Ravelry har mycket fint, har just köpt mönstret till Gratitude Leaf därifrån, fantastiskt fin sjal och mönster på svenska :))

      Radera