lördag 5 januari 2013

Nytt år nya möjligheter!

Har legat lite på blogg-latsidan...ja arbete och hem tar min kraft. Har haft endel projekt pågång inför julen, har stickat sockor till mina grabbar här hemma. Pyttipannor har det också blivit julklappar av. Nu i mellandagarna då jag sydde lite tetra necesärer fick jag för mig att virka små bomulls pads för sminkborttagning. Miljövänliga och lite läckrare än de av bomull från affären må jag säga. Jag gillar ju också dessa snabba projekt.
Här är några, endel är redan packade i nyårspaket!


Jag har gjort såhär;


Börja med att virka 2 lm och sedan 6 fm i den första lm till en magisk ring,
Varv 1; virka 2 fm i varje fm =12 fm.
Varv 2: 2 fm i varannan maska och 1 fm i de andra, varvet ut =18 m
Varv 3: 2 fm i tredje maska och 1 fm i de andra, varvet ut = 24 m
Varv 4: 2 fm i var fjärde  maska och 1 fm i de andra, varvet ut = 30 m
Varv 5: 2 fm i var femte  maska och 1 fm i de andra, varvet ut = 36m
Varv 6: 2 fm i var sjätte  maska och 1 fm i de andra, varvet ut = 42m
Avsluta med en smygmaska i den andra fm på nästa varv.



1 kommentar:

  1. Fiffigt! Det måste jag skriva upp på "att-göra-listan" jag har i huvudet ;)

    SvaraRadera