tisdag 8 november 2011

Höstfint i syhörnan!

Höstmörkret kurade utanför i helgen, knappt ljust ute. Man blev inte lockad av att vara ute speciellt länge, dessto bättre anledning att pyssla inne. Jag har haft en idé om att fixa till en gammal hylla vi haft i garaget, hyllan har funnits sedan vi flyttade hit. Sagt och gjort, den åkte ner förra helgen men nu var det dags för lite uppfräschning inför ny placering i syrummet. Färg skrapades bort, lite sandpappring och sedan målning. Nu sitter den uppe och jag är mycket nöjd. Mina knappar, nålar, fina band och annat smått och gott förvaras i lådorna. Lät en lucka vara tom för att ha mina bakverk i som jag tovat. Märk väl den fina tapet som är inne i hyllan. Tomtemor fick också plats över hyllan och kan vaka över mig och ge mig ro i systunder.



2 kommentarer:

  1. Vad fint med ordning och reda,hemma hos mig ligger allt huller om buller.Får nog ta tag i det..nån gång.. :-)

    SvaraRadera
  2. Def blev ju kononfint, du är så påhittig samt flitig.Mamma.

    SvaraRadera