tisdag 1 november 2011

November!

En gråmulen höstdag men ljum luft. Har ledigt några dagar då barnen har höstlov. Har verkligen inte gjort särskilt mycket nytta, förutom det allra nödvändigast i ett hushåll. Vi har helt enkelt latat oss, igår myste vi framför tv´n med lite godis, såg film och en till film. Idag lika lata...men på em tog jag och min mor en promenad ner till centrum. Vi gick och strosade i byns små affärer. Man har börjat med julpyntet i affärerna, något tidigt... men hopps där stod de, små söta granar i smide med ljusslinga, i olika färger. Perfekta för ett tonårsrum! Ja så nu är ungdomarnas julpynt lite uppgraderat. Det blev en röd och en vit efter önskemål. Vandringen fortsatte till min farmor för lite värmande eftermiddagskaffe och en pratstund. Nu är vi åter hemma och en kväll i soffhörnet väntar, kanske några varv på stickningen till mina barns förtret, det ska vara släckt vid tv´n inte en sticklampa som förstör stämningen, jag får väl önska mig pannlampa av tomten!

1 kommentar:

  1. Sitter och fnissar lite igenkännande när jag läser om belysningen - precis som här!

    SvaraRadera