fredag 13 april 2012

Fredagsmys!

Fredag och påsklovet börjar gå mot sitt slut. Barnen har haft en vilsam vecka men med några få aktiviteter annars har de mest slappat! Lite sol har skådats med idag har det varit helt igengrott på himlen och regn. Jag har haft studiedag och ledigt från jobbet, passande i regnrusket. Har filat på mina rapporter och slutfört min första i ämnet Psykisk ohälsa hos äldre. Den andra är på god väg och ska vara färdig nästa fredag. Seminarie väntar den 8;e maj. Mycket lärorik kurs som kan ge en hel del tillbaks i arbetet.
Utmattad och trött efter denna dag hjälptes vi åt med fredagsmyset hela familjen och sönerna har länge önskat frossa i färska räkor, det blev menyn för kväll samt en kycklingpaj a´la smulpaj som blev mycket god. Nu ska vi bara jäsa i soffan och se tv...kanske om jag vågar testa att sticka några varv på den blå citronen...är inte bra i handen ännu men jag måste nog sticka lite, lite! Hoppas alla får en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar